fredag 29 maj 2009

[ANNA] 090529

På vägen till körskolan gick jag som vanligt igenom museéparken. Museét är byggt i riktigt skön funkisstil, och jag älskar terassen på taket och dammen framför. Om jag fick bygga ett eget hus så skulle jag vilja ha nåt liknande! Lågt och raka linjer, perfekt! Och jag kom för övrigt på att det är ju den perfekta platsen för att MTv the Grind! Då kan man ju stå och dansa så där coolt i dammen(som jag till min förtjusning såg att dom målade om i samma illturkosa nyans). Sen kan man fortsätta på kvällen med att dansa på takterassen. Hostile takeover? Ska vi ta och säga check på det? Körlektionen gick bra men det är lite finputs kvar(småsinthet och gnäll om du frågar mig, jag tycker jag kör som Kenny Bräck, kanske det som är problemet?). Sen mötte Johanna upp mig på Platensgatan, en vända till Systembolaget och Epok. På Epok inhandlade jag två "Moln" örngott, jag hade ett rött sådant som liten. Här hittade jag mörkblå och det fick absolut duga! Där såg vi även ett slags tygtryck som Johanna uppfattade som riktigt deprimerande. Jag med. Sen blev det lite fika på Espresso House, med risk för att få en attackerande duva i kaffekoppen, helt livsfarligt där. Som lite smör på laxen gick vi vidare till 55:an och drack ett varsitt glas iskallt vitt vin i eftermiddagssolen.
Hu ska man tolka tygtrycket? Jag och Johanna tolkar det som ett "jaha var det bara såhär det blev" typ.

Imorron är en späckad dag, först blir det övningskörning till Norrköping för att hälsa på min farmor, som det är mindre bra ställt med. Sen på kvällen blir det en date med Tobbe Öhrn och hans böna. För övrigt har vi idag investerat i en ny laptop. Men teknikbloggandet lämnar jag till min man. Jag kan väl säga att den ser snygg ut typ. Jag har förberett för en riktig latvecka på Mallis. Jag har färgat ögonbryn/fransar och inhandlat torrschampo. Horisontalläge i solstolen!

4 kommentarer:

Johanna sa...

Fast om idag är som just idag är det en morgondag värd att drömma om! Puss

Anna sa...

Shit vad Ranelid av dig! Det håller jag med om.
puss

Anette sa...

De är ju så fina de där örngotten! Det finns massor av färger på Nordik om du skulle vara intresserad av fler...
Kram

PS. Vilken strl var det du ville ha på Pippitröjan?

Anna sa...

Jasså gör det? Måste kolla in Nordik, tack! Jag skulle önska en strl S eller M.