torsdag 25 augusti 2011

[ANNA] Torsdag vetni.

Steg upp strax innan sex imorse, helt lamslagen av 4 nätters sömnbrist och förkylning. Skorpan har sovit dåligt i natt, vaknat flera gånger ledsen och igentäppt i näsan. Som tur var hade jag massor att göra på jobbet så jag hann inte ens känna hur dåligt jag mådde. Bland annat kom ett försenat skyltmaterial till ICA Studentkampanjen som jag och min chef Annica hjälptes åt att skylta. Ni som är studenter och läser bloggen...bara för att jag ehrm älskar studenter(overallisarn) så ger jag er tipset, det är FÖR bra för att avstå. I övrigt har jag, veckohandlat, bakat äpplekaka och lekt i sandlådan med Skorpis och Vilma. Det är det. Imorn går jag på fred-sönd (lönehelg) som kassaledare håll tummarna för att jag inte blir sjukare. Nu ska jag fundera i en liten stund till om vi ska hoppa på erbjudandet om ICA:s matkasse till ett mycket förmånligt provapå-personalpris i en eller två veckor. Har ju alltid ratad såna matkassar förut för vi har tid att laga mat, handla och leta recept och gör alltid matlista så för oss är det ingen huvudvärk MEN nu var det ju väldans billigt och lite spännande är det ju allt!


När man är sjuk och har ont i halsen får man glass. Man får även mysa framför Barbapapafilm i soffan under en filt. När man är sjuk upphör dom flesta reglerna och man blir buren, pussad och klappad och får vara precis så ynklig som man känner sig. Det gäller alla familjemedlemmar ( minus bli buren).

4 kommentarer:

erika sa...

Anna, kan man bara använda det som ett bonuskort, som man drar när man handlar?

Anna sa...

Erika, du måste betala med det för att få del av det bästa, annars får du inte dubbla rabattvärden och dubbla bonuspoäng etc...

Anonym sa...

Matkasse? Nice! Vi hakade på ist för att vänta 2 år - tycker vi brukar vara rätt sega på att införa nyheter annars :)
Berätta gärna mer! Prova-på erbjudande?
Kram sara A

anna sa...

Hej Sara! Hur mår familjen? Haha visst är Ica sega jämt! Det är sista anmälan idag, fanns 3 olika typer av kassar och dom var typ 100-150kr prissänkta:-) kram