lördag 27 augusti 2011

[ANNA] lörda

Vaknade 05, gick upp 05:20, slängde på smink, åt en knäckemacka med en kopp te till och cyklade sedan till jobbet. Jobbade nio snabba timmar (massor att göra). Cyklade hem i den äckliga sensommarvärmen. Alltså jag fryser gärna lite. För fy fan för sån här augustivärme, det är fuktigt äckligt klibbigt, känns som åskvärme men utan ett åskoväders sköna befrielse. Allt bara jäser, vissnar och ruttnar, det och hyn blir fet, håret frissigt (inte att glömma det viktigaste liksom haha). Det enda jag tänker på är maskar, liggsår, stinkande sopor och bakterier. Positiv tjej född -80 c ést moi. Sommaren är jättehärlig i juni och halva juli, när allt är frisk, fräscht och står i blom. Sen är det bra. Nähä ni nästa vecka blir det säkert lite kallt det gör inget.

Linus och Skorpan har tillbringat större delen av dagen på tu man hand då jag tillbringade den i Tornby. Dom har köpt ägg på Bondens Marknad, överraskade mig med att ha köpt två fina blombuketter till mig ( den ena luktärter, jag älskar luktärter!) på eftermiddagen var dom i plaskleken uppe i Valla. Linus har hunnit med att städa badrummet dessutom, det i kombo med blombuketterna kändes som en välkomstorkester när jag kom hem. Det enda molnet på himlen är Skorpans förkylning, idag lät det jättekämpigt för henne nu på kvällen. Näsan är helt igensatt av snor som vägrar komma ut trots koksaltlösning/nezeril/nässug. Förbannade jävla skit-förkylning är va det är! Hon kör ju på som vanligt på dagarna, det är kvällarna/nätterna som är jobbiga. Hoppas det är på väg bort!





Inga kommentarer: