onsdag 31 augusti 2011

[ANNA] Ameh kolla!

Vi bor ju som bekant precis bakom First Hotel, som precis sålts och nya ägaren ska byta tillbaka till det gamla namnet. Det som hotellet hade när det byggdes på 60-talet. Rally Hotel coolt va?!

När Midnattssolrallyt passerade genom Linköping 1960-64 hade man nattuppehåll och depåstopp här.
Känner ni igen er?? Till höger där Ljusglimten ligger idag låg alltså en bilaffär. Jag ääälskar vykort från 60-talet himlen ser alltid sådär drömskt ljusblå ut och så ser allt ut att vara i en minatyrvärld.

Nä nu ska jag och Linus kolla på lite Weeds som är vårat serieval just nu, varvat med lite nya avsnitt Entourage. Imorn väntar jobb/veckohandling. Sen är jag ledig fred-sönd. Ja eller ledig och ledig det råder bröllopsfeber ju på Körsgatan och det är fan full fräs närmsta dagarna men diverse piff och fiff.

När jag kommer hem från jobbet på dagarna ska alla pussas bestämmer Skorpan. Vi ska gå laget runt ett par gånger, alla ska pussa varandra och säga mmmm och smacka. Idag sa Skorpan dessutom  mmm gott! Hur sött är inte det? Alltså pussar är det godaste!

3 kommentarer:

banditgrrrl sa...

Åh vilken fin bild! Så öppet och fint. Jag ska precis hoppa i säng med lite entourage. Kul! Får du lite tid över i brölopsyran finns jag här. Du föresten, hur länge brukar dina astrar som du köper på torget stå sig. Och har du några skötseltips?

Anna sa...

Hej baby!
Astrar kan vara ena knepiga as ibland, jag brukar klippa ny snittyta och byta vatten varje dag faktiskt (det hjälper lite iaf) men som sagt det är svårt och det är så synd jag älskar alla praktfulla färger. Men kör på liljor om vill ha det mesta och längsta för pengarna;) Om ca två veckor börjar min f-ledighet då ska vi klämma in en dejt:) :)
kramar!

banditgrrrl sa...

Tack för tipsen.
Det ska vi verkligen för om två veckor är min stora deadline på jobbet så efter det kan jag kasta runt schemat lite mer! Puss å hälsa syster grattis!