söndag 1 maj 2011

[ANNA] ryter till..

Studentjävlar!

Jag pratar om overall-sorten* i synnerhet. Igår var Trädgårdsföreningen fylld av overallerna, idag såg det ut som en soptipp. Bokstavligen. När vi passerade strax innan lunch slet 4-5 Samhallare med att återställa ordningen, när vi passerade efter lunch var det synliga skräpet borta kvar var gräsmattor täckta av nertrampat glaskross och kapsyler. Tack ska ni ha era jävla egon! Jag tycker synd om barn och djur nu framöver och barfotavandrare (om dom inte bär overall vill säga för då hoppas jag att dom dessutom får blodförgiftning). Linus hade ju en bra lösning på skräpet, att Samhall körde ut det till Campus och dumpade det där, alternativt i vid valfri studentkorridor. Nu tror jag dock att i en studentkorridor skulle det knappast märkas. Skämmes på er! Dessutom luktar ni illa i era overaller, att lukta gammalt piss & spy är inte civiliserat. Personlig hygien är folkvett ingen tilläggskurs.


* Overall-sorten. Studenter i overaller som beter sig och gapar som babianer. Ses ofta i skock om många. Kännetecknas av extremt dålig humor( innehållandes endast internskämt). Tycker det är coolt att käka koffeintabletter istället för att sova. Lägger alla pengar på alkohol, för full ska man va jämt, det är tufft, det tycker även högstadie-elever. Har väldigt svårt för ansvarstagande, många får ofta panik och läser baaara eeen kurs till för att omvärlden utanför studentkorridoren är skrämmande och innehåller för mycket vuxet ansvarstagande, civiliserat beteende och förväntningar på dig som individ.

Söndagen i övrigt var en strålande dag trots växlande och synnerligen sval väderlek, man kan ju inte banga och vara inne för det, då blir man bara fetare och segare haha. Vi har lekt i lekparken och söndagsfikat på Belvederen. En e x t r e m t god chokladtårta intogs, som puttinuttigt nog var tänkt för två. Så vi var lite kära över den en stund. I skrivandets stund (19:40) sover Skorpan sedan en halvtimme tillbaka. Rutiner och tider har vi skjutit på lite idag då det blev en lite senare kväll igår och hela familjen  sov till 08:30 idag. Därmed blev det bara en sovstund efter lunch för Skorpan istället för en på förmiddagen och en på eftermiddagen samt en lite tidigare kvällsnattning. Nu ska vi mysa upp oss framför Black Swan OCH bästa grannen Frida stack oförhappandes till mig en påse ostbågar förut! Imorn börjar en jobbvecka modell tyngre som kulminerar i en jobbhelg, jag vet ju att det bara susar till så är den över MEN dagen innan känns den lite mäktig.

 En liten bit av himmelriket...
Bestämt drickande  /  inte ledsen bara lite småsliten småbarnsförälder som sekunden innan fick kjolen full av Skorpans dricka som hon glatt hällde ut.

6 kommentarer:

Malin sa...

Äh vi blev jättesmäckra av att se på film och hänga tvätt:)

Anna sa...

NI ja:) JAG däremot har rultat te mig och får avstå sånt haha;)

Malin sa...

Haha, what? Jag tycker att du är smäckrare och läckrare än någonsin;)

Anna sa...

It´s because I´m a master at sucking it in you should see me exhale hahaha:)Thanx dearest dear <3

Maria sa...

oj, vilken tur att jag inte köpte någon overall då...:p

Klara sa...

Du har helt rätt om studenternas uppförande, Anna. Det som skrämmer mig mest är att dessa personer kommer en dag att vara den högutbildade, högavlönade och högetablerade i vårt samhälle. Skrämmande, va?