torsdag 5 maj 2011

[ANNA] Torsdag som idag då.

Flickebarnet sover sedan en stund och lugnets slöja har lagt sig över Korsgatan. Jag har jobbat, 7-14:30 även idag hade jag min kollega under upplärning. Mina adept är strålande duktig och när hon sparkat igång kunde jag såväl gå och äta frukost som gå på en skön avslappnande stunds massage. Dagen for förbi i rasande fart, jag fick mycket uträttat tömde pärmar på gamla papper och bockade av lite sådant som legat för jag haft för mycket annat att göra. Befriande. Torsdag som det är så veckohandlade jag efter jobbet. Hemma möttes jag av en glad familj, macka och kaffe samt en vetskap om att jag är ledig imorron. Jag jobbar hela helgen, så imorn ska jag njuta av familjetid. Skorpan hade under förmiddagen kokat soppa, den lilla filuren. Min ask med tamponger hämtades i badrummet, en liten handduk och ett sugrör detta lades i en kastrull. Smarrans! Nu är ju denna rätt godast nytillagad så den var dessvärre slut när jag kom hem.

Det är mycket hyss och fiffinurligheter här hemma nu, det är hur kul som helst men även en smula tröttsamt. Hon gömmer sakerna med stor diskretion och är man stressad är det så där kul att inte hitta bilnycklar eller garagekort för det ligger i en stövel. Eller bankdosan som var nedslängd i en kökslåda. Linus hittade sina tofflor idag när vi sorterade tvätt inför morgondagens tvättid, dom låg i botten av tvättkorgen. När jag kom till jobbet insåg jag att jag hade Linus strumpor på mig, tog bara ett par ur min strumplåda, som jag tydligen fått påfyllning. Mitt Visakort låg under soffan osv...Vi suckar och försöker tänka barnlogiskt hmm vart skulle jag lägga...om jag var ett år??

Lite inköp har hunnits med i form av en sulky på Blocket. Vi har varit på jakt sen i början av året med siktet inställt på specifika kriterier. Sulkyn fick absolut :
  • inte vara dyr, vi ville inte lägga lika mycket som på en barnvagn i princip. Vårat köp -200kr (!)
  • ha sufflet(avtagbar) bälte och en liten korg.
  • inte vara stor, vi ville inte ha en till barnvagn utan en liten smidig sulky, förstår liksom inte poängen med en stor sulky.
 Visst jag hade säkert valt andra färger om jag valt fritt och köpt nytt, men då hade jag å andra sidan betalat minst 10 gånger mer än vad vi gjorde nu. Dom pengarna lägger vi på annat, kanske nåt kuligt i sommar. Alla textilier är avtagbara och ska maskintvättas imorn. Say hello to the new ride -Brio Race!

I övrigt har jag budat hem lite fina tyger från Tradera, ett nytt syprojekt är i tankesmedjan, jag är taggad! Men nu - Lyxfällan!

2 kommentarer:

linus sa...

Jag undrar på vilket konto du satt de artonhundra som vi inte lade på en ny sulky!

Anna sa...

Haha kolla våra offshore Cayman accounts, eller förresten dom har ju bara jag tillgång till;-)