onsdag 11 maj 2011

[ANNA] Nu är det personligt.

Tredje morgonen (inom 6 dagar) möter jag samma bil, en klarorange mustang av nyare modell, på samma sträcka, någonstans på Västra vägen / innan Bergsrondellen). Föraren är en viss Jag Kompenserar Litensnoppsson. Han MÅSTE köra om (köra om i innerstan är vansinne om du frågar mig såvida inte fordonet framför är en permobil eller extremt långsamt väghållningsfordon). Han måste ligga i vänsterfilen fast han ska rakt fram/höger, han måste ligga i innervarvet på rondellen trots att han ska första avfarten ut, sedan måste han klämma sig före in i höger körfält när fälten går ihop i ett. Karln (läs kille under 30, skräll) är en jubelidiot. Idag fick det fan vara nog, om du läser detta du Minisnoppsson så är jag den rödhåriga surtjejen i den midnattsblå Peugeot Sporten. Idag gjorde jag mitt allra bästa för att INTE släppa in honom i höger körfält när fälten enades. Men nä! Han höll på att preja mig och körde med ena hjulparet i spärrområdet/gräset. Det kokar om mig när han susar iväg i 100 knyck på 70-sträckan efter Bergsrondellen, jag bad till gudarna om en polisbil, men nä. Värsta av allt är att nu vill jag snarare vinna. Jag funderade över snabba bilar jag känner till och möjligheten att köpa dom. Jag uteslöt Koenigsegg (mest för att jag tänker att dom är svåra att köra snabbt i innerstan med rondeller och dylikt) haha och inte för köpmöjligheten menar jag.

När jag kom hem för dagen, landade på en picknickfilt i parken hos min familj och Maria&Vilma så sa jag snabbt; vi behöver köpa ny bil Linus! Linus svalde med skärrade ögon tills jag han förklara mitt mål. Linus var snabb att haka på, till nästa år när vi behöver två bilar ska den ena banne mej vara snabb! Då du mustangjävel är det bästa att du bor kvar i stan, jag kommer bygga upp min vinnarinstinkt varje gång våra vägar korsas tills dess. Alternativt om min prövotid inte gått ut så hyr vi Mantorp Park istället.

Hur som en mycket snabb och rolig dag på jobbet avslutades med en ännu finare parkpicknick!

Inga kommentarer: