fredag 13 maj 2011

[ANNA] Today!

Usch fan för blogger! Som ni kanske märker så har dom två senaste av våra inlägg försvunnit spårlöst och bloggen har varit omöjlig att uppdatera förrän nu. Det är alltså inte vi som har varit snåla. Blogger ska ha spö eller åtminstone ett slag med öppen hand iallafall.

Skorpan väckte oss lite modest 08:30, tack. Efter frukost och allmän undanplockning och uppfräschning av hela familjen så begav vi oss mot Maxi för veckohandling. Linus gick runt och handlade medans jag och Skorpan utforskade Maxi och umgicks med mina jobbarkompisar. Skorpan var i himmelriket, hon gick och höll mig i handen, helt plötsligt släpper hon och går själv till hyllan med diskmedel (7-8 steg typ) och börjar glatt plocka ner flaska för flaska. Jag fick avstyra hennes projekt efter en kort stund (annars hade nog någon av mina kollegor på kolonial dödat mig haha). Vi gick vidare till kontoret där jag jobbar, hälsade på Jenny och Klara. Skorpan fick åka Jennys skrivbordstol och måla på hennes viktiga papper, fast mest intressanta var nog fotona på Jennys barn. Klara bjöd på russin ( det var tydligen sinnessjukt gott) och hon åt tills Klara fick plocka undan dom. Skorpan blev så pussad och gullad att det inte fanns några gränser. Hon vandrade glatt från en "röd skjorta" till en annan och sken som en sol. Inte det minsta blyg eller rädd, såg hon en röd skjorta sträckte hon ut armarna i ett "bär-mig-nu!"

Efter lunch, matuppackning och en liten lur bryggde vi kaffe och gick till parken. Där fanns Vilma&Markus så vi gjorde dom sällskap. Två timmars bus och fika senare gick vi hem. Jag sydde lite på mitt projekt, Linus lagade kvällsmat (helt underbart kyckling, grekisk sallad, tzatziki, klyftpotatis och rosévin). När Skorpan somnat (vid 19:20) så bakade jag kakor medans Linus ägnade sig åt lite bild och film-redigering.

Snart, mycket snart, publiceras en enastående produktion. Håll utkik!

Inga kommentarer: