måndag 16 maj 2011

[ANNA] Måndags update!

Idag började jag 08:30, det hör inte till vanligheterna med sovmorgon. Himla fint, jag han äta frukost och mysa och sniffa på mitt sängvarma barn. Dock hatar jag att börja 8, 8:30 för då är innerstadstrafiken som värst (förutom kl 16-17) folk har bråttom och cyklister kör som hjärndöda kamikaze zombies rakt ut framför motorhuven. Har dom studentoverall rycker det så där retligt i foten, instinkten säger gasa, hjärnan bromsa. När jag skulle köra upp bilen ur garaget möttes jag av Idiot Egosson. Parkeringsgaraget är väldigt litet och det är tajt att få möte. Nu var vi två stycken som skulle köra upp våra bilar, så när jag drar i snöret till rullporten har jag en bil precis i röven och tydligen precis framför mig också. När porten åker upp möts jag av en bil som är på väg ner, föraren tittar mig rakt i ögonen och gör ingen som helst ansats att backa. Varför skulle han. Han har ju bara hela jävla innerstan att backa i, hela förbannade världen om man så vill. Men nä. Det är tydligen jag som ska backa, backa ner för backen i garaget knöla in mig ett jävla hörn och släppa ner honom. Varför inte? Jag har ju bara dessutom en bil i röven liksom, det ser ju dock inte Egosson, MEN ÄNDÅ! Jag vevar "stick" med armarna åt honom, tillslut efter några minuters stint stirrande, precis när jag ska lägga i handbromsen och gå fram till honom och fråga om han är helt retarderad i hela hjärnan eller om det bara är så det verkar då backar han. Folk! Jag var förbannad ända till Bergsrondellen. Tur att jag inte mötte Mini Snoppsson i orangea Mustangen också då hade jag nog tappat förståndet fullständigt.

Jag kom fram till Maxi och betade av mitt arbetspass, 8:30-14 med möte 14-16 efter. Bästa Klara hade med sig fika idag, några helt gudomliga mjuka chokladkakor med knäckig kokostopping, ett serbiskt recept.

Hem från jobbet, möttes med en puss i hallen av Linus, Skorpan sov. Jag fick landa i soffan en stund och andas. Linus satt på jakt på Hemnet. Vi drömmer om hus, flyttar vi till något nytt nu så är det INTE en ny lägenhet och INTE ett radhus. Jag vill se grannen på håll, inte mer.
Säg mig Linus vad har du för kriterier när du letar hus idag?;
- indraget vatten och minst två bänkskivor.  Ja nä Linus han är inte så nogräknad längre. Alls.
Vi håller i detta nu på att spara ihop till en handpenning på sisådär 120 000, poängtera att vi går på 80% lön och föräldrapenning samtidigt så vi beräknar flytta sisådär  2045.

Mitt i vårat otröstliga husletande dök Linus bror Erik upp. Erik ringde igår och meddelade att han skulle komma till Linköping idag i jobbärenden. Han ville gärna passa på att träffa oss och framför allt sin brorsdotter, hurra så fint! Vi bjöd Erik på kvällsmat och lite kvällsbus.

 Kvällsmat i resestolen i Malin&Mattias kök i lördags. / Farmor Gittans senaste fin alster till Skorpan!

Inga kommentarer: