lördag 28 maj 2011

[ANNA] mera lörda

När Linus styrde mot Tranås tog Skorpan och jag en tur på stan som avslutades med en kopp kaffe på Stadsmissionens fik för min del och ett fruktmellis för hennes del. Åh vad jag älskar det fiket och personalen, en kombinationen av dom raraste tanterna och dom snällaste nyanlända invandrare från alla världens hörn som kommer in arbetslivet. Idag när jag kom dit själv med Skorpan (dom frågade efter Linus) så fick jag hjälp med allt. Det är ju inte helt smidigt att beställa fika och betala med en hand och ha ett barn på höften som vill titta på allt, dom gamla träbarnstolarna har ju inget bälte så jag kunde inte sätta ner henne två sekunder och springa heller. Men inga problem där inte, "gå och sätt dig bara vi fixar allt!" det var bara att sätta sig i soffan sen kom det kaffe till bordet, Skorpan bjöd dom på vattenmelon. Åh dom är världsbäst där!
 Klädd för en tur på stan i snålblåsten.
 Poncho från Lindex och en av mina små älsklingar, min äkta Palmgren rottingväska ( perfekt skick, fyndad på Tradera för 180 pix, love it!)

Inga kommentarer: