torsdag 26 maj 2011

[ANNA] Torsdag vetni.

Dagen har bjudit på jobb och veckohandling. Vaknade 04:30 imorse av att jag hade ont i halsen och var snorig, somnade inte om nåt vidare sen, skön start på dagen! Snoret försvann spårlöst under förmiddagen och så här på eftermiddagskvisten så anas endast lite, lite halsont. Märkligt! Dock är jag jävligt trött. Idag lämnade jag in min föräldraledighet för hösten. Hurra! Jag kommer vara hemma och hänga med Skorpan från mitten september till mitten av januari, jag kommer dock att jobba mina torsdagar och då är Linus hemma. En liten fot kvar i arbetslivet och Linus får ha en fot kvar hemma = optimalt! Vi känner själva att vi får ut det absolut bästa och mesta av föräldraledighet/arbetsliv av bland annat dessa anledningar:

* I januari när Skorpan börjar på dagis så har Linus och jag haft 12 månader föräldraledigt var, hallå massor jämnställdhetsbonus från F-kassan!
*Semesteråret på mitt jobb löper från sista mars-första april vilket gör att jag har trots föräldraledighet hunnit jobba ihop 18 dagars betald semester, så även nästa år.
*Jag får vara hemma ett par månader av den "aktiva lekperioden" och inte bara den "ammande vårdande" spädisperioden.
*Både Linus och jag har såväl jobbat som varit hemma med barn varvat så båda två vet precis hur båda situationerna är, full förståelse=bra för förhållandet.

blir det ett syskon kör vi lätt samma upplägg.

Dagens 4-fika, hörde jag att nån sa pensionärer? vem bryr sig.

Inga kommentarer: