söndag 22 maj 2011

[ANNA] Tråksvennar.

Idag har jag jobbat, det sög lite att tillbringa åtta timmar mitt på dan inomhus en sån här kalasdag men vafasen maten måste ju säljas liksom. Linus och Skorpan tillbringade dagen i parken som ni sett på bilderna. Dom hamnade mitt i en hejdundrande picknick, fasen är vi svennar ligger i lä där alltså. En massa spännande barn från ett annat land fanns det att leka med och Skorpan stormtrivdes. Linus tyckte det var lite konstigt att det låg massor skor runt deras filt sen insåg han att ingen av barnen som lekte med Skorpan hade skor på sig på våran filt. Samtidigt såg han deras familjers picknickfiltar(persiska mattor), våran trasiga filt från ICA Maxi med saftfläckar behandlades med samma respekt. Jag brukar titta lite avundsjukt och nyfiket på dom stora picknickarna, jag skulle gärna vilja vara med, med min familj. Det verkar så himla festligt och en massa mat. Svensk som jag är vågar jag inte bjuda in mig själv, för sånt gör man ju bara inte! Gud nej det är väl lika förbjudet som att sätta sig brevid någon på bussen trots att det finns tomma säten.

Ja se vi svenskar, man skulle ju ljuga om man sa att vi var avslappnade och bjöd på oss själva.


dagens morsa nyanländ till jobbet imorse  / våran lilla puffiga volangstjärt till dotter.

Inga kommentarer: