fredag 27 maj 2011

[ANNA] Fredagsutflykt.

Dagen har tillbringats i Ödeshög i klassiskt svenskt sommarväder. Ena sekunden störtregnar det andra skiner solen, eller varianten solen skiner+ösregn. Jaja som tur var så regnade det ju inte hela tiden. Vi har ätit gott, busat med hundarna och lekt i trädgården. Skorpan missade ett trappsteg på farstubron och dök med huvudet före ner mot stenplattorna men där valde en stor fluffig golden retriver att ligga och halvsova så Skorpan landade rakt på den och ingen av dom verkade ens lyfta på ögonbrynet. En tur till Karin på Klädstället hann vi med också. Gittan jag & Skorpan lämnade karlarna hemma och styrde ut på landsbygden en vända. Jag är så innerligt glad att jag tog körkort innan vi skaffade barn, hade jag väntat kan jag slå vad om att det inte hade blivit av, jag älskar frihets och självständighetskänslan med körkortet! Uppe hos Karin var det en hel del kunder, vi tog en liten promenad och tjuvkikade lite på Karins hus som ligger precis brevid butiken. Vilket vackert hus ni har Karin! Precis ett sånt kan vi mer än gärna tänka oss! Ja minus butik och en ladugård då kanske haha.

Vi tog en liten omväg när vi åkte hemifrån, Skorpan somnade så sött i baksätet så vi passade på att åka förbi några objekt vi sett på Hemnet och se dom på närmre håll. Nu dröjer det tills vi båda har löneinkomst igen och sen ska ju rätt hus dyka upp så det är väl inte inom det närmsta. MEN vi vet vad vi letar efter och vad vi INTE vill ha, en början iallafall haha.

 Dagens morsa sportar en simpel svart Gina-top, kjol från Hunky Dory och halsband från Indiska.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja. huset blir nog ledigt om en 3-4 år......spara till handpenningen redan nu, nästa gång kan ni gå husesyn ! tack för besöket i butiken, synd att det var så många kunder just då. kram Karin