söndag 29 maj 2011

[ANNA] Kvällsupdate.

Ikväll serveras denna rulle, har rätt höga förväntningar och jag älskar Julianne Moore. Hmm fick jag välja huvudrollsinnehavare till filmen om mitt fantastiska liv så blir det nog Julianne, hon är så vacker i rött hår. Eller vem tusan skulle man välja, vem skulle passa mig?

I denna minut sitter jag i soffan med fötterna på soffbordet och njuter. Bara njuter av att äntligen har allt hårt slit med rutiner kring Skorpans nattning belönat sig. Första steget var ju att hon flyttade ut ur vårat sovrum, det gjorde hon i tidigt i höstas, steg två att hon skulle somna utan vyjssning eller någon hjälp det har funkat i perioder. Men nu sista två veckorna har vi läst en saga, bara lagt ner henne sagt godnatt, gått ut sen sover hon!! Likaså dagtid minus sagan då, utan bara ett sov sött. Detta mina vänner innebär ju också att vaknar hon till på natten och letar efter nappen får hon den sen *trumvirvel* går man och lägger sig i sängen igen och så var det bra med det! Äntligen..segerns söta nektar. Frukten av envis övertygelse och samarbete i föräldraskapet med ett gemensamt mål.

3 kommentarer:

Sara Alexandersson sa...

Jag vet inte riktigt hur jag hamnade här, men jag tror att det var via ett recept som du betygsatt på någon hemsida... kanske tasteline eller Ica.

Jag ville bara säga att ni har en väldigt fin blogg och mannen i hushållet är en fena på att fotografera. Vi ses väl på jobbet vad det lider.
Allt gott!

Anna sa...

Hej Sara!
Hahaha va spännande, kul att du lämnade en kommentar. Det ska jag framföra till honom! Det gör vi!

//Detsamma:)

linus sa...

Sluta jinxa sömnen baby! :-)