torsdag 28 oktober 2010

[ANNA] Under förmiddagen har familjen gjort följande...

  • Jag har bakat en sk Cissis chokladkaka, en maffig kladdkaka dränkt i tjock chokladglasyr. Den är snarare en chokladtårta.
  • Skorpis har badat skumbad, hon älskar att duscha i badbaljan.Sitter och fnittrar för att det kittlas av duschstrålarna.
  • Linus har joggat.
  • Jag har paketerat kappan jag sålde på Tradera.
  • Min jobbarkompis Gitte(min kollega på redovisningen) ringde för att uppdatera mig lite inför min start på måndag. Jag ska sätta mig imorron med lite papper om dom nya betalterminalerna/kassasystemet så ska det nog lösa sig. Jag känner mig lite förvirrad efter dom här 8 månaderna hemma, undrar hur dom som är borta dubbelt så länge som mig känner sig då?

Det är nästan som att Skorpan ser när hennes föräldrar är lite slagna av trötthet, då slår hon till på en sovmorgon. Så natten som var sov hon från 20-08:30(hon vaknade till en gång och ville ha nappen). Jag och Linus sov från 23-08:30 mer än humant, vi är tillbaka på banan efter ett par kämpiga nätter.

Där är vi nu. Dags att fixa lunch, svampsoppa och hembakat bröd. sen åker Linus till jobbet för att jobba kväll. Efter dagens pass jobbar han bara lörd&sönd också sen tar han över stafettstaven och går på sju månaders föräldraledighet. Lika mycket som jag vill stanna tiden för allt i världen, och fortsätta vara hemma hos Skorpan är mitt hjärta fyllt av glädje och kärlek. Det kommer bli fint det här.

2 kommentarer:

Linda sa...

Hej!
Go du är, saknar maxi också, eller tjaaa kanske inte riktigt än. Men jag kommer sakna er alla!! helt övertygad. Det är ju pga alla er jag trivts så bra där.
Inte pga kunderna och inte pga arbetsuppgifterna. Trot eller ej! HA!
Sover Skorpan hela nätterna nu alltså? Ååå längtar dit nåt otroligt mycket nu....... skulle kunna betala pengar för en hel natts sömn, eller två i rad...
Slitigt just nu.
Fin body m lussekatter!! :)

Anna sa...

Hej Linda:)
Hon har sovit utan nattmål i dryga två månader men det är minst en-två ggr på natten som hon vaknar till lite och vill ha nappen, dom nätterna är lyxiga! Sen har det varit nätter när hon varit inne i någon utvecklingsfas eller när tänderna kom som det har varit mer styrigt på natten. Oftast har hon mer eller mindre sovit då, men hon har skrikit och gråtit i sömnen vilket gjort att jag och Linus hållts vakna. Det ska bli intressant att börja jobba nästa vecka, se hur man pallar serviceyrket när man knappt sovit en hel natt helt och hållet sen förlossningen haha.
kram på dig!