fredag 22 oktober 2010

[ANNA] Kvällsstund på Korsgatan.

Här hemma har jag precis nattat jesusbarnet, vi läste Lennart Hellsings Sjörövarbok(1965) en solklar favorit här hemma. Eftermiddagen tillbringade vi med syster&Vilma, vi hade lite ärenden så det blev en tur på stan. Det tog sin stund dock, vi mötte folk vi kände var tionde meter, bland annat Johanna! Nu ska jag slappa lite framför Idol och längta lite till jul, har lite julpysseltankar i huvudet, jag bara mååååste ju köpa lite nytt julgranspynt i år(stackars mig julgranspynt som jag älskar!). Hälften av pyntet vi har är handgjort och mestadels i glas, något säger mig att det inte kommer funka de närmsta åren. Undrar om ens en julgran står säkert? Eller kommer jesusbarnet lämna sin krubba och bestiga den??

Ett stycke nakenfis till barn i förmiddags. Det finaste Linus och jag vet är att krama henne när hon är naken, det påminner om när hon föddes och låg i våran famn så späd och färsk. Hon är lenare än en persika och doftar timotej. Linus tog massor mer fina nakenfiskort men då dom visar lite mer så är dom för familjen exclusive, det finns så mycket könstigt fölk ute på internet.

Här får ni ett litet utdrag från Sjörövarbok och vår kvällssaga;

Kapten Tham slog sig fram!
Skepp ohoj! Brassa på!
Kapten Råå slog sig blå
just när klockan slog två!
Kapten Mocka fick en smocka
Kapten Kock fick en chock!
Kapten Kula fick en bula
Kapten Daag han fick slag!
Brassa på! Över styr!
Ror i lä! Hämta hem!
Kapten Bill slog en drill
och slog dövörat till.

och så fortsätter på rim det om ett gäng piraters öden på ett skepp. God natt där ute!

Inga kommentarer: