fredag 29 oktober 2010

[ANNA] Äntligen!!

nä inget mer Nobelpris i litteratur har delats ut MEN julpyntet är på plats i butikerna!! Fy fan va fint, I´m in heaven! Linus är ledig idag och han vill äta lunch på Fräcka Fröken(inte mig och Skorpan emot) sen blir det skospan till mig och lite fluktande på julpynt.

Jag har nog varit värsta julapan så länge jag kan minnas. När jag tänker tillbaka på när jag var liten ettagluttare på Blästadskolan i Ekholmen, anno 1987 så minns jag jul i skolan mest. Jag satt där i skolbänken och mös på vintermornarna, i den egenhändigt tillverkade ljusstaken (en lerklump med lite kottar och glitter) brann ett ljus och fröken läste lite ur julevangeliet varje morgon. Jag hade världens bästa lågstadiefröken hon var så snäll, hon heter Marie-Louise. Hon påminde lite om en sån gamla tidens lärarinna fast inte sträng, hon hade alltid perfekt matchade kläder med örhängena /halsbandet. Ofta koftor med blus under och långkjol. I klassrummet stod ett piano, hon spelade och vi sjöng en sång mellan varje ny lektion. Jag hälsar på henne fortfarande så här 23 år senare och hon minns mig vid namn. Det är kanske inte jättekonstigt eftersom jag var riktigt illrödhårig, hade fräknar, ofta cerisa kläder och älskade att räcka upp handen haha.

För övrigt sov Skorpan 20:30-08:20 (två nappinpetningar under natten, varpå hon somnade igen nästan direkt).

Inga kommentarer: