söndag 24 oktober 2010

[ANNA] God regnig eftermiddag på er!

Nyss hemkommen från dagens trevliga fika på Fräcka Fröken, himla fint att träffa tjejorna! På vägen hem handlade vi lite, både jag och Frida skulle hem till bakbordet. Hon ska baka lussekatter och jag limpa. Annars så ryktas det om film här hemma när Skorpan gått och lagt sig(Linus står för filmvalet, jag kan se det mesta om jag får lite chips och krypa upp och värma mig hos honom). Film och bakning det är sånt en regnig dag som denna bör innefatta. Imorron påbörjas sista veckan som föräldraledig för den här mamman, blandade känslor men dom positiva överväger dom negativa! Självklart vill jag frysa tiden och för alltid vara med min lilla filifjonka men eftersom det är omöjligt så finns det ingen anledning att bryta ihop i massor negativa tankar. Hon och Linus finns där hemma så fort jag kommer hem från jobbet, värre kommer det bli när hon börjar på dagis. Hujedanemej blir mörkrädd när jag tänker på alla pedofiler och barnmisshandlare som slunkit igenom cvkollen på just Skorpans dagis. Men det är ju iallafall flera personal på ett dagis, och sån otur så att ALLA är ex- mördare/psykopater/kannibaler kan ju inte ens vi ha va? Nä just därför får det bli dagis före dagmamma, annars är det ju nån garanterat bindgalen människa som är SJÄLV med Skorpan nä se det går inte. Nä jag är inte ett dugg neurotisk och har inte alls 103 tänkbara otäcka scenarion i mitt paranoida lilla huvud. Jaja det är typ ett år kvar tills jesusbarnet ska ut i dagislivet som det ser ut nu. Lite bilder från dagen kommer garanterat när min man tömt dagens skörd ur sin kamera. Nu ska jag sätta på ugnen och plocka fram bakingredienser!

Vad gör ni en söndag som denna?

Inga kommentarer: