fredag 22 oktober 2010

[ANNA] Familjen har tagit rast.

Skorpan i spjälsängen, Linus med tvspel och jag med datorn. Skorpan väckte oss riktigt humat kl 08:15(hon somnade kl 20 endast en nappinpetning/vyssning). Dock hade tokfia kissat på...sin huvudkudde! Hon låg(som hon brukar) på tvären längst upp i huvudändan på sin säng och sov så det förklarar ju läget. FÖRSTA gången vi har en liten "olycka" i kläder eller säng(när hon haft blöja på sig)  SEN HON FÖDDES, så det var mer än lovligt. Måste ju vara helt sinnessjukt bra blöjor nu för tiden. Jag har ju sett bilder på mig själv i Skorpans ålder när jag kryper runt med plastsnibb och en tjock bylsig blöja som hänger på trekvart, måste ju hänt olyckor i kläderna varje dag ju! Nackdelen med dom nya superblöjorna är väl att det är svårare att potträna kan jag tänka, det blir ju liksom inte äckligt att sitta i en full blöja så fort. Blöjorna är ju milimetertunna och suger upp allt. Dessutom är ju Skorpan ett geni som vet att pricka in sin kissning en förmiddag som vi dessutom har tvättstugan på. Så vi passade på att ta lite naked friday en stund och släppte lös en naken Skorpan som fick krypa runt på sin lekmatta bäst hon ville och vädra stjärten. Förutom tvättstugan så har Linus hunnit med att rensa köksavloppet. Nu tar vi som sagt lite välbehövlig rast, snart lunchdags. Efter lunchen åker Linus till jobbet och jag&Skorpan ska träffa syster&Vilma.

Inga kommentarer: