måndag 18 oktober 2010

[ANNA] Eftermiddag.

Hemma från jobbmötet igen! Va himla kul det var att vara med i matchen igen, få ta del av massor information, diskutera och ställa frågor. Mycket är i görningen i "min" del av butiken just nu ny version till kassadatan och nya betalterminaler, båda med några buggar eller dumma konstiga ogenomtänkta funktioner, det var mest runt det vi pratade. Alla dåligheter ska dock sammanställas och vidarebefodras så det blir förhoppningsvis ordning på torpet. Skorpan hade det finfint hemma hos sin kusin, moster och morbror tills Linus kom hem från jobbet, himla skönt att det funkar så bra. Precis innan jag gick ner och lämnade Skorpis kom posten. Våran brevbärare Mia är i världsklass hon levererar ALLT till dörren. Sicken lyx när man handlar mycket på nätet. Hon erbjöd sig själv att ta med eventuella paket och ringa på när hon kommer, eftersom någon av oss är föräldraledig så är vi ju nästan jämt hemma på förmiddagarna. Inga avier och stå i kö, nej hem direkt och i handen! Tack Mia! Idag kom Skorpans MiniRodini overall och ett gäng fotoförstoringar vi gjort hem till dörren. Skorpan sov eftermiddag när jag kom hem från jobbet nu, så nu har jag inte sett henne på snart hela fem timmar(det är ju lite ovant för min del) så det ska bli så fint när hon vaknar snart då ska hon få massor puss och kram! Jag kommer sakna henne massor när jag börjar jobba MEN eftersom det är lååångt kvar till dagis så är ju både hon och Linus hemma varje dag när jag kommer hem då känns det mycket lättare! Nu är det kvinnans tur i hushållet att vara "brödfödaren".

1 kommentar:

Anette sa...

Men vilken snäll brevbärare! Härligt :)