söndag 24 oktober 2010

[ANNA] Morsan har gjort det igen...

lämnat nycklarna i ytterdörren över natten och noga förvissat sig igårkväll om att dörren var låst. HAHA. Kära inbrotttjuv och knivgalning, var god använd nycklarna så blir det inga märken på dörren! Vet inte vilken gång i ordningen jag lyckas glömma nycklarna i dörren så Linus eller någon granne/vän plockar ur dom. Min nummer ett på listan glömmanycklaridörren-fadäser är nog när jag bodde i min första lägenhet(Snickargatan 31a för er som är nyfikna). Då ringde en snubbe som sålde säkerhetskedjor/lås/tittögon till dörrar på och frågade om jag ville ha mina nycklar och köpa något. Nej tack, jag jobbar inte så svarade jag, jag gillar lite spänning i vardagen (INTE jag är en ganska harig och mörkrädd person faktiskt, men också ganska disträ). Jag hävdar att jag vet så förbaskat mycket viktigt, att såna där triviala saker trillar bort.

Annars då? Vi låg länge kvar och myste i sängen hela familjen. Skorpan väckte oss 07:30. Väldigt humant och endast en gång i natt. Halv åtta kan jag meddela att det regnade massor och var mörkt, så vi låga kvar under våra varma täcken. Linus har varit och köpt ett kameraobjektiv på en Blocketannons, Skorpan och jag var hemma och vattnade orkidéer. Hon tycker dom är fina men är lite frustrerad över att hon inte får känna på blommorna, hon fick det en gång, det resulterade i totalslakt. Så gick det med det. Efter lunch ska den här familjen fika med Frida&Johanna.

Inga kommentarer: