söndag 31 oktober 2010

[ANNA] Morgon på Korsgatan.

Skorpan är för söt när hon sitter på knä och leker, hon ser om möjligt ännu mindre ut. Lite som att hon vänder en ryggen för att få styra lite i fred. Hon drar i lådorna till linneskåpet så hon blir röd i ansiktet. Det är inte lätt när man inte förstår innebörden av låst. 

Jag sov kass i natt också och tillgodoräknar mig 4-5 timmar sömn på två nätter, jag skulle ljuga om jag sa att mina batterier är fulladdade för att börja jobba imorron. Det reder sig. Det som gör att det känns helt överlevbart att börja jobba igen är: 1.) Jag jobbar typ bara 75%, 2.) Jag har inget jobb man kan ta med sig hem, när jag kommer innanför dörren hemma är jag leeedig 3.) Skorpan och Linus är hemma båda två när jag kommer hem varje dag 4.) Jag trivs på mitt jobb och har saknat mina kollegor. Men självklart skulle jag ju hellre vara hemma med Skorpan tills hon var 22 om det var ett alternativ. Jaja nog om det. I eftermiddag ska jag dricka en stor kopp kaffe med fröken Köpsén, ryktas att hon sitter inne på lite härlig info haha.

Nyss stoppade jag ner grannens bankomatkort+diverse andra kort i hans brevlåda. Allas morsa det är jag det. Märkligt han måste ha missat hallbyrån och lagt dom utanför ytterdörren istället, nån var trött(*host*.. full) igår. Jag tror jag hörde när han kom hem igår, annars så kan det ev ha varit ett cirkussällskap och en marschorkester haha.

2 kommentarer:

Anette sa...

Tråkigt att du inte fått sova ordentligt :(
Hoppas i alla fall att du får det bra på jobbet nu när det kör igång! Det är rätt kul att komma tillbaka, tycker ju jag i alla fall. Och som du säger, Linus och Skorpan är ju hemma. Jag är lite mer "orolig" när det är förskoledags. Fast vet ju att Melvin behöver leka av sig lite mer och ibland känns det inte som jag kan stimulera honom tillräckligt...
Kram

Anna sa...

Anette!
Ja fasen utan sömn blir man rätt risig:/ Ja usch man vill ju helst inte lämna bort sin lilla guldklimp, men dom har det ju garanterat superkul på förskolan och får massor kompisar. Visst att man kan leka massor själv men man kan ju inte ersätta det allra bästa, ett annat barn att busa med!
kram