lördag 9 oktober 2010

[ANNA] Lördag hittills..

jag har halat fram Skorpan från under tvbänken fyra gånger, unge! Så fort jag lämnat vardagsrummet mer än två sekunder hör jag ett beklämt pip, det är Skorpan som backat in under tvbänken och "fastnat", jag drar ut henne och så håller vi på haha. Man undrar ju lite hur många gånger exakt det behövs innan man lär sig konsekvenser. Linus pep iväg till jobbet i 13 timmar med min usbsladd till mobilen men som tur är finns ju världens bästa greja, dropbox! Så jag laddar helt enkelt upp bilderna på datorn wireless, gud så gött! Skorpan vaknade 07:30 imorse så vi hann få lite familjetid om än tjugo minuter men det var fint.

För övrigt har jag haft fel. Jajemän. Det tar INTE en timme att sminka sig och fixa håret. Nej det tar 15 min. Egna forskningsresultat visar det. Skönt att vi fick barn så jag upptäckte det och inte fiffade bort flera veckor av mitt liv. Återigen, tack naturen&livet, när man är som mest sliten och det tar som mest tid att fixa till det, ja då har man helt enkelt inte tid för det. Innan, när man jämförelsevis var en naturlig skönhet som sovit 9 timmar i sträck och hade allt hår kvar på huvudet. Ja då stod man där i timmar och fixade, sicket slös, så här i efterhand hade jag då kunnat gå rakt upp ur sängen och cyklat till jobbet. Det tar heller inte mer än 8 minuter att äta mat och man behöver inte mer än 4,5 timmar sömn. Alla män där ute, det tar inte 50 minuter att bajsa heller. Fråga någon som är föräldraledig. Ligga ner och vilbajsa med en årsprenumeration av diverse eller vad ni nu fan gör, slös. Plus att man blir kall om stjärten OCH det luktar illa. In and out, så jobbar vi. Så nu vet ni det, slösa inte nu. Optimera mina vänner, optimera och maximera. Något säger mig att jag gör mig bra som chef.

Ett fast(be)klämt barn mellan parkett och valnöt.

3 kommentarer:

Maria sa...

Haha, bra inlägg sis! Kunde inte skrivit det bättre själv....men fråga Mackan om det där med att bajsa i 50 min, han kan ha nåt att säga om det ;)Går det verkligen att bajsa fortare än 50 min :P Trevlig lördag kära sis!

Johanna sa...

Haha! Det är inte bara tillökning som leder till insikten om hur länge man egentligen behöver för att piffa.... jag som är tokigt lat/tokigt förtjust i att ligga i min säng har dragit ner piffandet till ca 4 min på vardagsmornar.. en lördag som i dag lyxade jag till det med hela 8 min! Men att du å jag inte behöver så mkt tid är ju inge konstigt, vi är ju toksnygga ändå! Puss

Anna sa...

Syrran!
Skorpan har katrinplommon Markus kan få, då går det garanterat fortare;)
Johanna!
Hahaha! Jag har sagt det men jag säger det igen, du är en klok kvinna Johanna Köpsén!