tisdag 5 oktober 2010

[ANNA] Lite tisdag förmiddag.

Linus och jag har lite fruktstund på färsk mango och päron så här på förmiddan, Skorpan sover. Vad jag saknar frukten utomlands, det är lite det bästa jag vet utomlands all stor och solmogen frukt som smakar så mycket mer än här hemma. Jag är snorig och det är höst, vi minns lite varmare breddgrader tycker jag! Mitt livs härligaste dopp tog jag vid stranden på första bilden. Grekland är var det är.



Skorpan har börjat "prata" massor och högt. Hon ser för himla kul ut, som en sån sjungande fisk-tavla som var populär för ett par år sedan. Ska försöka filma henne, men hon blir alltid blyg när kameran åker fram. Barnstolen har blivit hennes talarstol, hon sitter och håller i bordet till den och tjuttrar för fullt. Funderar på om man kan köpa såna handtag till den(som riksdagens talarstol har och kanske hälla lite Loka i nappflaskan).

2 kommentarer:

Anette sa...

Åh, LOVE Grekland!

Anna sa...

Eller hur!! Åh vad jag längtar dit!