tisdag 3 augusti 2010

[ANNA] Veckoplaner och barnkläder!

Idag blev det en långpromenad efter frukosten. Vi passerade Garnisonsområdet och Linus smet in på Trafikverket för att fotografera sig/skriva sin underskrift så att han kan förnya sitt körkort. Det kostade mindre än hälften så mycket att fota sig där som hos fotograf, då behöver man inte heller själv skicka in kortet eller sin signatur utan det går via data istället, smidigt!

Vad är veckans planer då?
-Skänninge marknad och hälsa på Linus jobb.
-Tornby, veckohandling och Ikea.
- Ev en tripp till Lager 157.

På Ikea ska vi köpa cdförvaring, tror vi hittat en okej kompromiss. Alla skivor får inte plats men många iallafall och den är diskret. Några plastbackar med lock också, jag sorterar ner allt Skorpan växer ur undan för undan i backar i källaren. Enstaka plagg har jag slängt om dom varit urtvättade/tappat formen. Men nästan alla kläder är fortfarande i toppskick, vi använder ju mest unisexkläder (även om det finns en del klänningar/rosablommigt) och då kan ju en liten grabb använda det med. Vi får väl se om storken kommer en gång till om ett par år. Då känns det ju väldigt dumt att börja sälja av alla mamma/spädisgrejor som vi köpt(en del för dyra pengar). Nä källarlagring får det bli!


Skorpans senaste tillskott på modefronten. Mössan och klänningen är Traderafynd. Är det något jag har lite dille på så är det små dalahättor. Den lila sparkdräkten med mössa är från Ej Sikke Lej och är reafynd från Lucky Little Me. Jag håller hårt på att inte köpa sk märkeskläder till Skorpan för fullpris, det får bli när det är rea eller outlet. Känns så väldigt dumt och onödigt med bodies och byxor för 2, 3-400:-/styck som används ett fåtal ggr av någon som inte ens vet vad hon har på sig.

3 kommentarer:

Maria sa...

Håller med dig om märkesgrejerna, väntar också på en beställning från lucky little me:)
Fast det är klart, jag har ju köpt lite märkesgrejer till fullpris..men bara lite:P

Anna sa...

Haha ibland kan det vara svårt att stå emot;) men jag har faktiskt lyckats. Vad hittade du då?

Maria sa...

lite molo pyjamasar och en grå cardigan från katvig tror jag:)