tisdag 31 augusti 2010

[ANNA] Tjena mors!

Här hemma har morsan lite rast, filifjonkan sover. Under morgonen har vi lekt och badat. När jag lagt Skorpan för sin tupplur så tog jag en lång dusch för att vakna till lite. Skorpan var klarvaken och tyckte att det var dags att gå upp först vid kl 02 och sedan vid kl 04. Det tog någon halvtimme båda gångerna att söva om henne, sista gången sov hon till 07:30 iallafall. Jag känner mig allt en smula seg, men det blir nog bättre efter lunch och kaffe. Nu ska jag vattna mina enmiljonåttio krukväxter vi hörs ikväll typ.


Han är snabb som en vessla min man så det var knappt att jag hann fota. Men ni ser ju upplägget, förkläde, t-shirt, kalsonger och strumpor på väg ner till grannarna Viktor&Frida för att låna lök till gårdagens kvällsmat. Det här skulle ni kunna ha förmånen att att möta om ni bodde i hippiekollektivet på s:t Korsgatan.

s:t Korsgtan 10 - för en lite mer avslappnad tillvaro.

1 kommentar:

Majjabajja sa...

hahah sån jäkla skön karl du har sis!!