tisdag 10 augusti 2010

[ANNA] Förmiddagsaktiviteter på Korsgatan.

Skorpan väckte oss vid halv nio tiden(hon har nästan en inbyggd klocka på just 08:30), då hade jag legat vaken sedan halv åtta(fulla bröst) och lyssnat på familjen som snusade. Vi gjorde grötfrukost till hela familjen. Banangröt till Skorpan och havregrynsgröt till oss. Framåt 10, 11-tiden börjar Skorpan alltid gnugga sig i ögonen och gäspa. Ibland är hon lite svårsläckt då brukar det funka att lägga henne på våran säng och lägga sig brevid. Då kurar hon in sig nära och somnar, funkar i nio fall av tio. Nattsömnen sovs alltid i vaggan, men på dagarna gör vi lite undantag om det behövs. Man får ju dock räkna med att man somnar själv också(inte fy skam) men ibland är det ju lite annat man ska passa på att hinna när hon sover. Annars smyger man försiktigt som en indian ut ifrån sovrummet och skjuter till dörren. Tiden för eftermiddagstuppluren är lite mer flytande.

I övrigt har det städats här hemma på förmiddagen och snart är det dags för lunch för hela familjen. Skorpan fortsätter i rask takt med smakportioner, allt utom broccoli slinker ner hittills. Mellan de små målen och på natten ammar jag henne. Efter lunchen idag ska jag och Skorpan möta en jobbarkompis till mig och fika. Linus ska spela squash.

Det är det för nu..

1 kommentar:

Olles mami sa...

Hej mamma Anna! Gött me sov mys på dagen! Olle sov i våran säng till han blev 1 år... Jag älskar det, men nu är det spjälsäng som gäller, han tar ju lite plats nu! Men det bästa jag vet är när klockan blir 4:a varje natt och han ställer sig upp med gråten i halsen och ropar mamma, sen sträcker han upp sina små armar och vill komma till vuxen sängen... Stor er lilla skorpa har blivit... Så himla söt, det har ni gjort bra ;)! Hoppas allt är bra med er och hälsa din man!