onsdag 18 augusti 2010

[ANNA] Stackars mig..


Skorpan och jag var på väg ut men hon hann somna i liften på köksgolvet. Istället för att buffa och stöka med henne så får hon sova. Stackars jag häller upp en kopp kaffe till, plockar fram chokladen och sätter mig en stund vid datorn.

Nu mina vänner som inte varit föräldralediga, så ska ni inte tro att det är så här dag ut och dag in. Personligen så tycker jag man kan styrka delen ledigt i föräldraledigt. Ändra till föräldrajobb med dygnet runt jour. Stundtals har jag aldrig varit så trött eller stressad i hela mitt liv. Väljer man att sitta uppe när Skorpan nattats och ha lite föräldratid så får man ta att vara trött dagen efter istället, då Skorpan gärna stiger upp tidigt. Men man kan ju inte gå och lägga sig samtidigt på kvällen heller, då är man ju bara "ifrån" varandra när man sover. Man behöver ju vara vaken själv en stund också, rensa huvudet och kunna fokusera på något annat en stund. Men som sagt det är ett kärt besvär, barn är helt oslagbara!


Eftersom vi var uppe tidigt som rackarns idag har vi hunnit såväl en promenad till fågeldammen och matat änderna. Linus hann ta en joggingtur medan jag och Skorpan var hemma och lekte, sen käkade vi lunch tillsammans. Allt detta INNAN Linus började jobba.

2 kommentarer:

frida sa...

frukt och mandel, pensionärschokladen! hahaha! men jag tycker om dig ändå ;)

Anna sa...

Hahaha den är ju den allra godaste, näst efter romrussin och gräddnougat men dom tog dom jävlarna ur sortimentet för ett bra tag sen;)