fredag 27 augusti 2010

[ANNA] Today!

Idag har vi snurrat en vända på stan, lite shopping till oss själva för en gångs skull, det var jättelänge sen sist. Linus fick ett löparset och jag en klänning och en cape(cape för övrigt, är det någon annan än typ Batman som har det eller har han kanske en slängkappa. Skitsamma den är som en jättestor sjal, eller som en poncho fast man inte trär den över huvudet. Jag fick semesterersättning från jobbet idag(länge sedan man fick något utbetalat där ifrån), den tjonga vi rätt in på familjens sparkonto där även barnbidraget rullar in varje månad(ser man inte ens pengarna är dom lättare att spara). I övrigt har vi tagit det rätt lugnt, det blir snabbt kväll som det är när man har barn vill jag lova. Jag har börjat plocka undan sommarskor/kläder.

Känns bra att brottslingarna i fängelserna har "moral" och gör skillnad på brott och brott. Pedofiler, kvinnomisshandlare och våldtäktsmän åker ju ofta på däng om det kommer ut vad dom sitter inne för. När jag läste den här artikeln i Corren idag om domen angående tvååringen i Mjölby som misshandlats till döds. Typen av misshandel och att det pågått sedan en tid tillbaka, så hoppas jag verkligen att han får vara lika rädd och lida lika svårt som den lilla pojken fick. Brott av den här typen får mig att verkligen må fysiskt illa, ännu mer sedan jag blev förälder. Tårarna brände bakom ögonlocken när jag läste Corren. Jag tittar på lilla Skorpan, hur kan man över huvudtaget tänka tanken på att slå ett litet barn, så försvarslöst och oskuldsfullt. Usch fega vidriga kräk är det som gör sådant. En ren spontan idé, återinför gladiatorspel, istället för stackars djur ta en näve av idioterna, boka mig på säsongsbiljetter!


Det bor en diva i oss alla, Skorpan t ex vill ha vita liljor och tända ljus till kvällsgröten.
Bildkvalitén är lite kass det beror på att morsan är på språng hela tiden..

2 kommentarer:

Maria sa...

Jag är med dig! Låt dem lida och plågas! Jättefin cape förresten, vart är den ifårn...(inte för jag ska köpa något, shoppingförbud, men ändå:))

Maria sa...

tänkte nästan att det var den, Cecilia Blankens har skrivit om den på sin blogg, jättefin!:)