onsdag 11 augusti 2010

[ANNA] Det löser morsan!

Om jag fick en och femtio för varje gång jag plockar upp Skorpans leksaker som hon sitter i barnstolen och kastar ner, då skulle vi inte behöva någon föräldrapeng. Men nu får jag ju inte det. Så jag gick till tygaffären och köpte band och krokodilklämmor. Ena klämman i Skorpans leksak den andra i Skorpans byxor. Smidigt också nu när Skorpan börjat sitta i barnstol om vi t ex går till ett café eller liknande, där är det ju mindre rent på golven och man vill helst inte att leksakerna hamnar där.

Kom igen Skorpan, ge morsan nåt nytt att bita i. Jag kommer göra mitt bästa för att överlista dina bus! Morsan-Skorpan 1-0.

Efter frukosten sov Skorpan i vagnen och vi passade på att knalla halva ån runt, det slutade på 6km enligt Linus mobilapp. Finaste delen av Stångån är helt klart om man går ner vi Drottningbron och bort till Braskens bro och rundar där. Det växer både gula och vita näckrosor och är allmänt mycket fräschare än när man går bort mot Nykvarn. Hungriga efter promenaden gick vi hem och käkade lunch och packade en fikakorg. Sen slappade vi med syrran och Vilma på en filt i parken.
Update: Skorpan gillar absolut broccolipurén också, det tog bara en extra gång att vänja sig vid smaken. Fint! Några kräsna, petiga barn vill vi inte veta av;) Grönsaker av alla de slag blir man stor och stark av!

1 kommentar:

Maria sa...

Nä fy farao vad smart du är syrran!!
Hejja morsan säger jag bara! =)
puss