torsdag 5 augusti 2010

[ANNA] Brevid sussar knyttet..

Sitter och bloggar på sängen, Skorpan sover brevid, det är så rogivande att lyssna på hennes små sömnsuckar varvat med napptuttande. Linus gav sig precis iväg på en joggingtur. Idag stod det lite egentid på schemat och jag tog en fika med Johanna förut(o Frida en stund) sen blev det en tur på stan. Jag ammade Skorpan precis innan jag gick, vilket skulle ge mig ett minimum på tre timmar. Jag passade på att ta på mig en vanlig bh och en fotlång klänning utan knappar(sånt som inte riktigt funkar annars när man ammar). Kände mig fin och vardagslyxig.

På förmiddagen tog vi en promenad till ankdammen vid Ryttargårdskyrkan och matade fåglarna. Jag hade tänkt att göra tårta för ett par veckor sedan, men det blev aldrig av. Hittade tårtbottnarna i skafferiet och dom hade gått ut för någon dag sedan, så det fick bli fågelmat. Skorpan var väldigt fascinerad av änderna, och ville hemskt gärna känna lite på dom. Det ville inte dom och inte vi heller eftersom allt ska in i munnen(änderna kändes inte helt rena).

Nu ska jag plantera om blommorna jag köpte på Skänningemarknad. Hittade jättefina Passionsblommor för 40:-/st, stora, fina och dyra i vanliga fall.


för er som nyfiket undrade hur en Passionsblomma ser ut, visst är dom vackra?

Inga kommentarer: