lördag 24 november 2012

[ANNA] ....

Nä ibland kommer saker man inte tänkt sig emellan. På eftermiddagen skulle jag och Skorpan gå till Lucullus. På väg dit kom vi mitt i detta (ett stenkast från vårt hus) när vi sedan gick tillbaka vi fick vi gå en stor omväg för då var alla vägar in till oss avspärrade. Skorpan ville gå tillbaka och titta hon tyckte det var jättespännande med massor ambulanser, polis och brandkår. När brandmännen sen testade trycket i vattenslangen ute så hoppade hon jämfota helt extas. Då såg vi att en av hyresgästerna var en bekant till oss, Stefan. Han kom fram i sin Landstingetfilt han fått av ambulansmännen och pratade lite. Hans tjej och deras katt stod också ute och frös, Stefan frågade lite försynt om tjejen och katten fick följa med oss hem och värma sig lite (dom hade då stått ute över en timme och kattstackarn som är innekatt frös och var rädd). Klart dom fick! Jag är ju väldigt kattallergisk men det kändes som en petitess det är ju inte som att det inte går över efter ett tag plus min näsa rinner redan som en kran. Så vi knatade hem med katten (Smulan) och tjejen också hon i Landstinget filt. Vi värmde oss med te och Smulan fick vattenskål. Skorpan var väldigt exalterad över att få visa sitt rum för våra gäster. Smulan strök runt och utforskade och Skorpan smög efter. Sen målade Skorpan teckningar till dom, en timme senare kom Stefan och sa att kusten var klar och dom kunde få komma hem. Så eftermiddagen kom av sig lite, nu har jag dock ställt in Ambrosiakakan i ugnen, det var det som var agendan först när vi kom hem från stan.

Inga kommentarer: