onsdag 28 november 2012

[ANNA] onsda

Idag har Skorpan och jag varit lediga. Den lediga dagen tillbringades med att uträtta ärenden på stan på förmiddagen. Vi köpte julstjärnor, adventsmossa, en julklapp, gick till apoteket samt köpte badkritor. En sväng till butiken Esq blev det också. Kvinnan bakom disken sa åh vilken fin kappa du har till Skorpan som svarade; jag heter Korpan är tie år jag har pippi långstrumptofsar under min mössa (tar av sig mössan för att visa) där fick du den infon du behövde! Hon är ju för go, hur mycket vi talar om för henne att hon är 2,5 år så säger hon alltid 10 ändå. Skorpan stod stod som en tänt ljus inne på Esq, det tackar vi för (grejor över allt och INTE gratis)


 kolla mamma jag gör tryckfotar! [fotavtryck]


Efter lunch bakade vi kolasnitt tillsammans. När dom svalnade klädde vi oss varmt och gick ut i snön som vräkte ner. Skorpan tyckte det var superkul. Vi kastade snöboll och lyckades till och med rulla en liten snögubbe till Skorpans förtjusning. Hon hade pratat om snögubbar hela förmiddagen när hon stod på en stol och tittade ut genom köksfönstret.

NU ska jag kolla på Uppdrag Granskning, sen blir det nog ett avsnitt Homeland. Imorn väntar jobb och tidig uppstigning för min del. Går in i en jobbdimma nu;) nästa ledig dag är onsdag om 6 dagar.

1 kommentar:

Maria sa...

Raring:)