tisdag 27 november 2012

[ANNA] tisda

Ett sent livstecken. Steg upp 05:30 imorse, smög iväg utan att väcka min lediga familj, återvände 17:40. Satte mig direkt vid matbordet (Linus hade panerat en mycket god rödspätta han köpt över disk på Lucullus. Efter vi ätit åkte han till Maxi för att veckohandla, att ha en bil suger så vi är bortskämda med att fixa (dvs handla osv) när vi vill annars. Jag fick i allafall 1,5 timme vakentid med mitt barn som hjälpte mig att diska middagsdisken. Nattade Skorpan vid 19, Linus kom hem 20 min senare och vi packade in maten. Då hade jag varit i full gas 14 timmar i sträck. Det är inte skitkonstigt att man är aptrött ibland.

Dagens mms från familjen, dom har precis kommit hem från biblioteket och Skorpan kastar sig i på sitt rum med böckerna, det har ju varit sjukt mörkt hela dagen, Skorpan tänder sin skrivbordslampa och riktar med tungan rätt i munnen in den över sig där hon ska sitta. Hon reder sig själv, löser sin egna problem. Jag kan fortfarande komma av mig när jag ser i ögonvrån hur hon själv går in på toa, drar ner byxorna, kissar i pottan, torkar sig (om än inte skitbra menvafan liksom) drar upp byxorna och knatar iväg igen. 

Nu: Walking Dead i sängen med Linus, han lär få peta på mig så jag inte somnar. Bilen då? Ja den står på en verkstad som hade tid att titta på den först på tisda. Vet ni vad? Vem fan bryr sig. Vi kom fram till det idag, det finns bra mycket världsligare saker än en trasig bil. Visst trista pengar. Men vem bryr sig om den där pruttiga bilen om 100 år?


2 kommentarer:

Lovisa sa...

Kan du inte skriva ettminlägg om hur ni pottränade Skorpan? Vi är i full gång, men det går sådär...alla tips är välkomna!

anna sa...

Absolut! Det ska jag kirra:)