fredag 2 november 2012

[ANNA] freda

Jag gick upp innan jag gått och lagt mig (kändes det som) familjen låg kvar och snusade lediga idag. Sladdade in på Maxis personalparkering 06:35. Jobbade som en tjackad iller med undantag för frukost och lunch och stämplade sen ut 14:10. Backparkerade (som vanligt) i garaget som det iskalla parkeringsproffs jag är. När Linus ser det får han ståpäls och jag flinar hehe det är på fitthåret serru Linus! I hallen möttes jag av kaffedoft och en peppad familj som väntade på mig. Jag frågade Skorpan om dom haft en bra dag och jodå det hade dom sånärsom att Skorpan trillat ner från vår säng (som är skapligt hög). Gick det bra när du trillade, Skorpan? Jaaa mamma det gick..fort! Hahaha ja det gör det ju oftast när man trillar...

Om man kan kila fast ett mynt emellan bilarna då är det lagoma. Alltså man kan ju inte hålla på och drälla utrymme liksom.

 efter middagen ritade Skorpan, kanelbullar för att vara exakt!

 NU, barnet sover och jag ska krypa upp i soffan med en kopp te och en tidning. Det händer ju aldrig! Jag köper ju aldrig veckotidningar (förutom fredagsbilagan). Jag tycker ju att dom är sjukt onödigt miljöovänliga och dyra men idag slog jag till på en. Linus fick en fototidning. Linus undrade om jag led av osteoporos, han tyckte det lät som en tanttidning Damernas värld. Fick nånslags Clarinssmörj på köpet, det ska testas!

 Sen kommer jag till klassiska fredagsnöjet...Klick. Alltså hångelsvek..kan vara veckans ord hörni!

När jag läst klart (och min man spelat klart tvspel) så begraver vi oss i en smågodispåse framför Homeland. Inte så mycket fint slut på veckan nu tar vi helg som en fin start på en jobbhelg här hemma!

Inga kommentarer: