lördag 17 november 2012

[ANNA] lörda

Idag har jag inte sett mycke dagsljus hörni. Jag satte mig i bilen 06:15 och anlände hem igen strax före 17:30. Se där ja en heldag på jobbet med vansinnigt mycket kunder. Imorn kör jag 12-22:15. Skorpan och Linus har tillbringat sin lediga dag med lekpark (2 vändor) och kusinbus. Ja eller fäderna hade det gött minsann när deras fruar jobbade. Linus och Markus satt i vårat kök drack kaffe och käka kakor, barnen var fullt upptagna med att busa med varandra på Skorpans rum och i vardagsrummet med det stora järnvägsbygget.

Nu ska jag läsa protokollet från dialogmötet med rektorn på Skorpans förskola, givetvis är det Fjällrävenfarsan som närvarat, antecknat och mailat. Sen ska jag spana vad syrran kom hem med åt oss från sin Ullaredsresa. Det ryktas sjukt billigt underställ och lussesärk till sparven. Jag har ju som bekant aldrig satt min fot där. Palla sitta i bil så länge + ooäää vad jag hatar folksamlingar. Människor som növlar fram med tom blick och är i vägen alternativt kör på mig med kundvagn. Nää jag kommer nog aldrig åka dit. Faktiskt. Ikväll ska vi bädda ner oss framför denna, klarar spärren med nöd och näppe! Oddsen för att jag kommer somna är överhängande med tanke på dagens uppstigning och läget på jobbet idag. Knepet är att inta jämn mängd godis hela tiden, då somnar man inte. Hmm om jag inte ska köra LCHFsnacks och skära upp mig en skål smörkuber...


Inga kommentarer: