onsdag 7 november 2012

[ANNA] onsda

Jag surfar bloggar, Linus spelar tvspel. Buset stängde sina blå 18:30. Vi värmer oss med en varsin så dära årets Blossa ingefära-glögg [Linus värmer en vända till just nu:)]. Den får två tummar upp här hemma, mycket god! Som varm spritdryck då, blir jag sugen på glögg ska den vara röd och smaka just glögg.

Förmiddagskusinerna parkerade i en vattenpöl.
Innan lunch i tvättstugan fick Skorpan en liten livskris, den smittade kraftigt och hennes kusin stämde in i kören. Ett tag satt dom brevid varandra på bänken i tvättstugan och ylade högt i skyn medans deras mammor, tillika systrar, svettades ymnigt och lassade in tvätt i en varsin maskin. Det är såna stunder mitt sånt där Ally MacBeal-ledmotiv är Queen  [Pressure pushing down on me Pressing down on you no man ask for Under pressure that burns a building down Splits a family in two Puts people on streets....]

 Eftermiddagens betydligt frommare barn som gömmer sig i hatt, vi styrde ner på stan när Linus kom hem från jobbet. Kom spontant hem med två nya huvudkuddar till mig och Linus (Hemtex hade tokrea). Så om barnet sover i natt, ska jag också sova som ett barn.

 Jag är wätt petig med schampo/balsam. Kört Redken länge. Jag vill ha kvalité, dryg kvalité. Jag vill ta en femkronastor mängd och det räcker. När jag köper dyra produkter räcker dom skitlänge mot när jag köpt i mataffären. Känner faktiskt ekonomiskt att det går plus minus noll. Såg dom hära på Carolina Gynnings blogg, hon hyllade märket. I Sverige kostar dom hundringen styck typ, jag lyckades scouta reda på dom i staterna för femtiolappen styck. Som tur var fastnade det inte i tullen heller! Natures Gate är märket och riktigt bra är det! När man läser innehållsförteckningen är det i princip bara ört/växt extrakt till skillnad från billigschampot där man inte ens fattar vad det innehåller.







3 kommentarer:

Linda sa...

Har ju glömt säga att kupongerna kommit fram! Tack!

Anonym sa...

Vart ifrån beställde du schampoot? Måste med köpa nytt o är petig jag med :) priset var ju tokigt bra!

anna sa...

Linda: åh va fint! Så lite så;)
Anonym: om man presenterar sig så ska jag berätta;) svarar inte på anonyma kommentarer lite principer måsse man ju ha:)