lördag 3 november 2012

[ANNA] lörda

 Morronkvistens barn som lekte tåg med köksstolarna efter frukost, cykellyset agerar framlykta på tåget. Hon sjunger hela dagarna, just nu går Här kommer Pippi Långstrump på repeat från morgon till kväll. Alla orden är med men i lite huller om buller (men samma huller om buller varje gång så Linus och jag minns knappt vad som är rätt numera haha) "Kappesck full med pengar är ju också ha och bra, kom nu alla vänner alla kottar som jag känner..." Linus packade bilen medan Skorpan åkte tåg, sen susade dom iväg mot Skänninge och Linus jobb där farmor och farfar plockade upp Skorpan.

En sån här hade jag som många andra i min ålder när jag var liten. Åh vad jag tyckte om den, släpade runt på den överallt. Min gamla har försvunnit nånstans i livet så den hära är nätfyndad orginal från slutet 70-tal. Skorpan ska få den i julklapp. Den kom igår men jag plockade fram den först när Skorpan och Linus åkte imorse så nu ska den bli grundligt tvättad innan den göms undan igen till julafton. Svårt att se på bilden hur stor den här men ca 45 cm, så rätt stor!

Nä tvätta monchichi var det ja! Sen börjar det dra sig mot jobbdags för min del med!

2 kommentarer:

Maria sa...

Åh en sån hade ju jag med!! Gud vilka minnen som ploppade upp nu!:)

Anette sa...

Åh minnen, hade självklart också en (liten) monchichi!