onsdag 8 juni 2011

[ANNA] Sommaronsdag.

Jaha ni, efter en fika i parken med Maria, Markus och Vilma slappar vi nu i soffan. Skorpan sover. I parken dividerades det bröllopsdetaljer i allmänhet och deras ( kommande) i synnerhet, samt lite husköparprat. Skorpan sover i detta nu, vi har precis skickat iväg en bildbeställning för framkallning och Linus smider fotoplaner. När Skorpan vaknat ska vi ta en tur till kusinen, ryktet säger att hon numera besitter ett mindre bollhav, måste testas! Morrondagen bjuder på jobb och veckohandling( nästa veckas meny är precis planerad) . Sedan väntar tre lediga dagar, som undan för undan fylls av trevliga hållpunkter.

Imorse rattade jag hemifrån till Morronpasset i P3 (vad annars?!) där det meddelades sommaruppehåll f r o m nästa vecka(?)  och nio hårda långa veckor framåt. Fy fan va trist. I love Morronpasset! Som plåster på såren hann jag dock med Timbuktus nya Resten av ditt liv innan jag styrde in i en ruta på personalparkeringen. Jag är inget jättefan av Timbuktu sedan tidigare ( dock är ju The botten is nådd lysande). Timbuktu känns lite som en blandning av en boliviansk knarkkung möter karikatyr av en elak råtta i en Disneyfilm. Nya Resten av ditt liv är ju helt briljant, det svänger och texten är lysande. Alltså shit vad han måste hata sitt ex! Resten av ditt liv är oerhört uppmuntrande när man är förbannad på nån, man blir liksom på bra humör när man tänker på den personen och låten. Testa!

"Jag hoppas att ditt vin blir till vatten,,,,
Jag hoppas du,
Aldrig någonsin igen kan komma ihåg en pin-kod, asså aldrig, även när du får en ny.
Och må din klocka alltid gå tjugo minuter för sakta så att du alltid kommer för sent
Och må köttätande myror äta upp dina ögonlock så att du alltid är trött
Och även när du är pigg så ser du väldigt väldigt väldigt trött ut..
Och må dina hårddiskar förevigt alltid krasha"






2 kommentarer:

Anette sa...

Håller med, kommer vara supertrist utan Morronpasset!

Anna sa...

Det suger:(