lördag 4 juni 2011

[ANNA] lite lörda

En kort lägesrapport i värmen. Det känns nästan som en kväll utomlands, fönstren står på vid gavel men det märks knappt. Kom hem från jobbet vid 16:30-tiden, Linus väntade med kaffe i köket. Skorpan var lite tagen av värmen idag, inte jättestor i maten, som hon brukar, ville hellre dricka. Jag förstår henne och vätska är ju det viktigaste en sån här dag. I skrivandets stund har hon somnat och jag ska hälla upp ett glas kallt vitt vin. Ikväll ska vi se Shutter Island, vi är nog sist i världen med att se den. Det är först nu, så här ett år och två månader senare som livet "kommer igång" lite på allvar för oss igen. Nu har man ork, energi och tid att njuta av kvällarna tillsammans, mycket film blir det! Det är en lyx och jag är tacksam. Skorpan läggs i sin säng vi säger godnatt och går ut, hon somnar. Hon är inte ledsen, det är ingen kamp och därmed är hennes föräldrar inte uppgivna utan peppade på kvällskvisten.

Imorn - jobba 12-22:15. Så om inte Linus bjuder er på någon update så hörs vi måndag.

God Kväll!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sist i världen... inte då. Jag har inte heller sett den, tack för tipset dock. Den kommer rulla på en TV i min närhet inom en mkt snar framtid. Kram i värmen. /Johanna

Anna sa...

Haha vi var alltså inte HELT sist:)
kram på dig!