tisdag 21 juni 2011

[ANNA] tisda

Idag har vi intagit en väldans trevlig lunch på stadsmissionens café, Linus åt en midsommartallrik med sill och diverse, jag och Malin åt ostpaj med en mycket trevlig sallad till. Skorpan höll sig sittandes tills vi ätit klart, nästan, sen var hon överallt och ingenstans. Det är inga lååånga avkopplande luncher och fikor längre, utan mer göra det man ska och ganska snabbt. Lugnet på Stadsmissionen stördes även två gånger av min mobil, först DHL och sen vårdcentralen. Jag har beställt en klänning från Zara. Nä tro inte att jag ger mig för att jag höll på att bryta samman senast när jag hade med TNT att göra. Nejdå, huvudet först in i stenväggen igen, sån är jag! Men till min lycka denna gång, levererade DHL istället. Budkillen ringde när jag satt och käkade lunch och sa att han stod hemma hos oss. Tyvärr jag käkar lunch svarade jag, inga problem sa han var är du jag kommer! Leverans till Stadsmissionens entré. Åh DHL I love you! TNT read this and weep. losers!

Linus gick hem med en otålig och trött Skorpan, jag fick en stunds egentid (det var inte igår). Jag och Malin gick på stan och sen hem till henne och klämde på pyttesmå barnkläder, samtidigt som vi planerade lite midsommar. Åh jag minns när jag själv stod där, gravid vid den uppställda spjälsängen och vek miniplagg. Tvättade dom varsamt och behandlade dom som bokmärken, läste på tvättmedel, oroade mig för parfymer och kemikalier. Annat är nu när barnet är stort, kläderna skrubbas i Vanish för att få bort fläckarna och man rafsar ner 100 plagg från torkställningen och tänker ingen idé att jag viker det ska ändå bytas om en kvart igen!

Cheap & simple. Tisha från H&M, chinos Gina Tricot och mitt nya halsband.

Inga kommentarer: