tisdag 14 juni 2011

[ANNA] Dagen som gått...

Dagens galna busfrö som älskar att jaga och bli jagad bär pingvintröja från MiniRodini(reafynd såklart) jag älskar den och vill ha en själv, bruna manchestrisar från H&M till det.

Idag hämtade Linus hem Zara-paketet själv eftersom TNT inte klarade av att utföra sitt uppdrag. Ironin i att Skorpans skor var för små och mina vackra topp var trasig och BÅDA inte finns kvar i storlek så vi kan byta kan jag tyvärr inte prata om. Inte utan att få allvarlig Tourettes med frukstansvärda könsord som skulle få era ögon att trilla ut så vi låter bli. 

Efter att ha sovit som skit i allt för få timmar, både jag och Linus, släpade jag upp min stora röv 05:30. Räddade det som räddas kunde med ett lager smink, tuperade upp en Bardot-puff och drog på mig en klänning och slängde mig i bilen mot jobbet. Jobbade snabbt och effektivt till klockan 12. Eftermiddagen spenderades i konferensrummet med representanter från ICA Banken och handlare från några ICA-butiker här i stan och en i Norrköping. Först lunch (som bästa Lou i Maxiköket lagat) sen möte, om vad kan jag inte riktigt avslöja än men en ICA-Bankkampanj till hösten, kommer nog snart upp på ICA:s hemsida så kan jag visa. Jag kände mig först en smula förminskad för en stund när jag insåg att det var jag som enkel anställd i ett konferensrum med resten handlare (alltså butiksägare), män i 40-årsåldern. Jag hade fått för mig att det skulle vara andra som jag, men man får ju snabbt finna sig i situationer och som kvinna är det bara att dra upp trosorna och snyta sig så att säga. Inte vara beige här inte utan lita på sig själv och sin förmåga. Jag var den enda som förberett mig genom att boka ett datum för event i butiken i höst och som läst på en del om ämnet och dessutom hade mycket insikt från mitt arbete runt kassan, så det visade sig snart att jag varken var liten eller förbisedd. Handlarna var dessutom väldigt trevliga!

Imorn väntar en ledig dag och ikväll SKA vi försöka släcka tidigt, men först ska jag öppna påsen med polkagrisar jag köpte på jobbet(Cloettas egna skare va och inga jävla halvmessyrer) och mysa framför ett avsnitt Mad Men.

2 kommentarer:

Johanna K sa...

Det är en minst sagt göddig känsla att glänsa lite på ett möte där övriga deltagare är vad som på ytan, och sterotyp sett, kan tyckas vara överlägsna!

Anna sa...

Eller hur:D