tisdag 28 juni 2011

[ANNA] Plask & lek.

Bjuder frikostigt på en nyvaken osminkad småbarnsmorsa med otvättat hår. Till frukost åt vi färska jordgubbar i vaniljyoghurt, hela familjens sommarfavorit. Virrig som jag är skrev jag att vi skulle till Fridhemsparken idag( om nån sån finns vet jag inte, känns igen hmm från min tid som Malmöbo??). Hur som var det till Fridtunaparken vi skulle. Plask&lek stod på schemat! Otroligt mysig och fin lekpark det där! Fullt med barn var det också, i plaskfontänen rådde djungelns lag och det var ett jävla härj. Det brydde dock inte vårat barn, hon stod i sin kalla vattenstråle läääänge och bara lekte. Vi satte oss en bit bort, hon kunde inte brytt sig mindre om vart vi tog vägen. Roligast var när en lite äldre tjej kom fram till Skorpan ett par gånger och pratade lite med henne och ställde frågor. Hon förstod inte att Skorpan var så liten att hon inte pratar än. Efter att inte fått nåt mer svar än Skorpans kisande frågande ögonen tittade hon konstigt på henne och gick. Vi hade en skön förmiddag och Skorpan stojade och skojade fram till lunch. Sedan ett tag tillbaka sover Skorpan bara en gång mitt på dan, efter lunch. Nu finns det liksom mer utrymme att hinna hitta på saker på dagarna. När det är riktigt varma soliga dagar är det ju bra för hela familjen att dra sig tillbaka en timme eller två när solen är som starkast kring lunch.




När det var färdigbadat och påklädningsdags gjorde Skorpan sitt bästa för att rymma tillbaka till fontänen. Naken tultade hon målmedvetet iväg över gräsmattan. Schyssta julbadbyxor Linus har målat på hennes nakna lilla rumpa va?

Inga kommentarer: