fredag 10 juni 2011

[ANNA] va görs?

Fru Forsberg; va gör du just nu då?

Stryker. Dagens i-landsproblem jag har för mycket kläder därför måste jag stryka. Jag får packa undan kläderna efter säsong, nu stryker jag och hänger in sommarklänningar i garderoben. Jag är dock ingen slav under tidens mode utan jag gillar vackra ting och har haft samma smak de senaste 10 åren, slänger sällan, säljer ibland, då samlar man på sig en del. I övrigt väntar jag på att en citronmarängpaj ska svalna och ställas in i kylen. Blev inspirerad av kollegan Nettans blogginlägg. Ken&Gittan ni kan börja slicka er om munnen, det blir paj till kaffet imorn! Det var faktiskt inte vidare svårt (observera att jag inte smakat än!) och jag fick hjälp. Det är tre moment, göra pajdeg, citronkräm och sen maräng. Linus pressade citron och vispade maräng.

3 kommentarer:

Gittan sa...

Åh, det ser verkligen smaskigt ut! Ses i morgon glöm inte att ringa Ken ikväll bara. kram

Anette sa...

Åh, har inte testa själv ännu... Blev den bra?!

Anna sa...

Anette! SUPER SUPER GOD!