söndag 26 juni 2011

[ANNA] Att ta tag i´t

  • flyttat knapparna i Skorpans vintage jeansklänning jag fyndat på Tradera så hon kan ha den (legat i 2 månader)
  • packat ihop babybilbarnstolen och alla dess tillbehör och stuvat ner i källaren
  • hivat ut kläder på Tradera samt kastat en del, befriande
  • ringt BVC och lämnat meddelande (våra D-droppar är snart slut)
  • slutat med en massa onyttigheter och börjat röra mer på dököttet ( sen en vecka tillbaka)
impressing eller hur?! Finns lite fjös på en att-gör-lista kvar som ligger på köksbänken. Men vet ni vad man måste ju ta´t lite lugnt också och det är vad jag gör just i detta nu. Kvällen ska avrundas med ett avsnitt Mad Men, imorn ringer klockan 05:30 och en ny arbetsvecka börjar. MEN jag har fem arbetspass kvar denna vecka SEN börjar 6 veckors semester tillsammans hela familjen. Åh vad jag längtar! Sista tiden har jag saknat min familj massor när jag varit på jobbet, känt att jag missar värdefull Skorpantid. Min man har jag också längtat efter.

Just nu händer det massor med lilla fröken här hemma. Sedan en vecka tillbaka vägrar hon bli matad, hon äter allt helt på egen hand. Hon är jätteduktig! Hon äter med sked eller gaffel, undantag när det är "bitar" som inte vill följa med upp på skeden då äter hon med händerna. Och vad hon härmas än sen. Allt man gör gör hon likadant. Hon borstar håret, låtsasklipper tånaglar, borstar tänderna och härmar våra ljud. Hon kan absolut inte gå förbi en trappa utan att klättra upp i den, får hon inte det blir hon vansinnig. Det tar sin stund på stan om ni börjar se er om kring är det trappor precis överallt faktiskt.

Inga kommentarer: