söndag 19 juni 2011

[ANNA] sönda

Skorpan nattar sig själv inne i sitt rum. Linus mixar musik (från sitt gamla band) på datorn, jag bloggar och läser bloggar. Efter en stressig dag med väldigt mycket kunder, vädret lockade hela Linköping till Tornby tror jag, landar jag nu en stund. Jobbar imorn också sen är jag ledig tisdag, längtar dit. Kvällen här hemma har varit lugn, ja eller fram tills hallgolvet smällde till Skorpan på munnen. Usch det är det värsta jag vet, när Skorpan vrålar i ren panik för att hon inte fattar riktigt vad som händer bara att det gör ont. Det går inte att beskriva, magen knyter sig och man mår illa för att man känner sig så maktlös. Som tur är har det varit så illa kanske tre gånger och det går ju över väldigt fort. Skorpan har sugit på isbitar, hon tyckte det var jätteskönt, nu pryder en svullen fläskläpp hennes ansikte.

 Skorpan imorse, det går knappt att hinna med att få henne att fastna på bild. När jag sminkar mig framför badrumsspegeln gör hon saker som; att ta på sig mina halsband, lägga beslag på mina dyra puderborstar från Make Up Store borsta sig i ansiktet och låta mmmmm, lägga det hon kommer över i smyckes/skönhetsproduktsväg i golvbrunnen/sophinken/eller i toaborstmuggen, eller så hittar hon något som går att öppna t ex tampongask eller våtservettsförpackning och plockar ut allt på golvet.

Inga kommentarer: