måndag 13 juni 2011

[ANNA] Nähä så är det med det.

Dagen innebar jobb 06:30-09. Chefscoachning sista gången innan sommaren 9-13, vi övade och pratade runt "svåra samtal" idag. Lunch på Chili på Ikanohuset med mina kollegor, trevligt sällskap vägde upp sunkig mat. Vafan är det med det där stället? Sunkigare buffé får man ju nästan leta efter, maten är ljummen, friterad till sten och allmänt saggig och smaklös. Varje gång man ätit där känner man hmm är det idag jag kommer bli matförgiftad?? Jaja det är ju typ det eller pizza/hamburgare att välja på där ute i Tornby. Avrundade dagen med sista kassaledarmötet innan sommaren, stämplade ut 15:45. Handlade(Linus sms:ade med halvpanik kaffet är slut!)

Innan första mötet stack jag ner handen i handväskan i jakt på mobil och almanacka. Jag kände runt och handen fastnade vi denna. Sedan ett tag tillbaka är det värsta Fångarna på Fortet att stoppa ner handen i handväskan, total överraskning varje gång, lite som en fiskdamm. Idag skickade Skorpan med detta blåa lilla kludd och en smutsig strumpa, det tackar vi för. Lyckan idag var att hon inte plockat ut nåt annat som t ex min plånbok för att ersätta den med något i hennes värld viktigare. 
Skorpans är den första, ett klassiskt förkylningsvirus.

I övrigt väntar jag på paket från Zara, dom levererar med ett företag som heter TNT vars slogan är SURE WE CAN - really piss you off. Klantiga jag missade det finstilta. Att vänta på paket från TNT är lite som att vänta på sin mödomshinna att växa tillbaka. Vad TNT missade att informera om på Zaras hemsida var att för att få leverans via oss behöver du:
  • vara totalförlamad och därmed mest hemma
  • bära elektronisk fotboja och alltså vara i husarrest
  • vara förtidspensionär alt arbetslös.
Jag kvalar liksom inte in. I onsdags förra veckan kl 17:50 fick jag mitt första mail från dom där det står  vi levererar ditt paket idag mellan 9-16 (observera mailskicktiden) Jag kan då på deras hemsida när jag spårar paketet se att dom varit hos oss och ingen var hemma. För att kunna beställa en ny tid som passar mig måste jag ha ett nummer på en lapp som chauffören ska lämna när jag inte är hemma, någon sån fick jag inte. Jag gör en chansning mailar dom att försök igen på måndag. Idag kl 14:30 får jag mail vi levererar idag mellan kl 9-16 ( observera för helvete klockslagen igen). Linus och Skorpan satt hemma och väntade idag till klockan 13:30 sen gick dom ut och lämnade en lapp på dörren ring detta mobilnummer så kommer vi på direkten. Kl 13:45 kommer dom och lämnar denna gång en lapp men ringer inte Linus. När jag kom hem ringde jag upp dom och kom denna gång fram!! Jag sa: lämna bara paketet i trappen, men nä se det gick inte för sig om jag inte först fixade en fullmakt. Jag säger: lämna det till min man då, vi är gifta han får ta emot det. Nä inte det heller utan först en fullmakt. Jag frågar var kan VI hämta det?? På posten bakom Resecentrum, kan min man göra det? Nä inte utan fullmakt!! Så imorn ska Linus gå dit med mitt leg, sitt leg, fullmakt och diverse andra papper. Vi får la se när jag kommer hem från jobbet kanske finns det ett paket. Alltså allvarligt vi är ju GIFTA!! Han får ju för fan köpa ett hus i mitt namn typ! Man gifter sig av dessa anledningar i följande ordning:
  1. Man är väldigt kära, älskar varandra och vill dela livet med varandra tills nån dör.
  2. Allt blir genast lite smidigare när man har ett barn tillsammans, ja tyvärr funkar samhället så, det finns inga tveksamheter om vårdnadshavare om någon av oss dör eller diverse andra formaliteter osv.
  3. Man kan lätt fixa och trixa i varandras namn och livet blir 100% lättare OM man inte ska kvittera ut ett paket från TNT dock. Ett enda undantag.

3 kommentarer:

Anette sa...

De där mjukisarna är ju för söta, har funderat på att köpa ett till Melvin...

Javisst är det tråkigt med de där budfirmorna som kräver att man ska vara hemma dagtid. Har köpt lite allt möjligt från England och Usa där de skickat med allt annat än vanliga Posten. Funkade oftast bra när jag var föräldraledig, och ofta ringde de mig på mobilen innan! Fast nu när jag jobbar är det bara att hoppas att de kommer en onsdag när jag är ledig och förhoppningsvis inte har några planer (dvs det regnar ute).
Kram

Lisa sa...

Ha ha som vanligt underbar läsning. Då får helvetet att låta komiskt =D Sorry men thats it.

Anna sa...

Lisa!
haha tack!