tisdag 28 juni 2011

[ANNA] Eftermiddag i kvarteret.

När Skorpan vaknat från sin mittpådagenlur gick vi ner till lekparken i vårat kvarter. Med oss tog vi två dunkar vatten och Skorpans babypool och satte oss i skuggan. Nä vi har ingen trädgård med pool vi har en takvåning i innerstan, nu gäller det att se möjligheterna gott folk. Skorpan var helnöjd och plaskade och tjoade i den lilla poolen. Malin mötte upp oss och fikade lite på filten. En särdeles skön sommareftermiddag. Imorron lämnar jag bilen hemma och cyklar till jobbet så Skorpan och Linus kan åka och svalka sig om dom vill. Gissar på att jag kommer att vara sjukt avundsjuk där jag står på jobbet. Fyra dagar kvar tills semester..snaaaart så!




Åh vad vi längtar efter att få se vad det är för liten kotte som Malin bakar. Ibland undrar jag om jag är om möjligt mer nyfiken än dom. Känns fint att minnas tillbaka på den första tiden och veta vad dom har framför sig. Jag minns så väl "första-veckan-i-bubblan". När vi bara låg allihopa i sängen helt omtumlade. Man åt, sov, levde i sängen, hade ingen aning om tid eller veckodag. Vi bara iakttog varenda andetag och min Skorpan gjorde. Skrattade-oroade oss-skrattade.

1 kommentar:

erika sa...

Malin är sötast, och så tokigt fin i gravidmagen :)