torsdag 2 juni 2011

[ANNA] vackert så det förslår..

Linus fångade min hibiskus som slog ut i blom igår på bild. En lång väntan mellan blomningarna och sedan varar det något dygn. En flyktig skönhet men som är väl värd sin väntan. Nu har jag ju fotot som tröst i väntan på nästa vända!

Detta är ett tidsinställt inlägg som jag skrev när jag åt min frukost strax efter 06. När ni läser detta har jag jobbat i fyra timmar. Visst vet ni, röd dag behöver inte nödvändigtvis betyda ledig dag i mitt yrke. Nu kunde ju jag inte bry mig mindre om Kristi Himmelfärd så det gör mig inte det minsta, det enda som suger lite är att fyra dagar nu innebär jobb och det ska ju bli sjukt fint väder. Hörs sen!

2 kommentarer:

Lisa sa...

Jag går på mina sju arbetsdagar kl 15.30 idag. Avskyr att jobba helg när man ser att det ska bli högsommar värme ute!

Anna sa...

Ja fy tusan för det! Jag sitter i detta nu och lider för att jag ska åka till jobbet om två timmar:(