onsdag 29 juni 2011

[ANNA] Hot weather..spicy food.

Huh! Nu har jag bokstavligen hivat upp grejor på Tradera, här ska tjänas pengar! Eftermiddagen, sen jag kom hem från jobbet, har gått i 120 knyck som vanligt. Tvätt har sorterats, höstskor har reafyndats på nätet till Skorpan, paket innehållandes födelsedagspresent har hämtats, poolhäng i lekparken och så en himla massa annonsskapande på Tradera! Ujuj. Linus meddelade att det inte var värdigt att laga mat i den här hettan, definitivt inte steka raggmunk som stod på menyn. Alltså jag kan inte lägga in ett veto (inte ens om jag hade velat) jag lagar ju aldrig mat, ja eller jag har stekt pannkakor och bränt fiskpinnar. Det är ju inte heller värdigt att diska i värmen tyckte jag.

Sagt och gjort vi hämtade mat från Nangs kitchen(Sukothai) ligger ju mittemot oss hemma på gatan, när Skorpan somnat. Jag som är känsligast i kommun vad det gäller stark mat, bad Linus beställa min "mild" det gjorde han. Bara det att dom missuppfattade och gjorde hans mild. Jag åt och höll god min, alltså jag ville ju inte verka tjejig liksom fast svetten rann och munnen sved. Jag pep vilken tur att dom gjorde min mat mild annars hade jag nog dött. Linus skrattade när misstaget uppdagades när han åt upp mina rester. Maten från Nangs/Sukothai är svingod men allvarligt hur jävla svårt ska det vara att få en beställning rätt?! Sist vi handlade därifrån fuckade dom upp min beställning också. Då fick jag allt och nudlar, [ läs typ allt som finns i hav och alla djur som har klövar på land + nudlar] den gången fick jag ett utbrott av Tourettes för jag var så jävla hungrig. Det var jag nu med men bete-sig-föräldern i mig tog över jag var glad att jag fick sitta ner ifred och äta, så jag höll käften och åt. Ni som inte har barn än och än och vill/ ska få, lär er en sak; att bära offeroket och det är fan tungt ibland. Du och dina behov är så långt ner på skalan att dom eventuellt syns som en prick. Du kommer förmodligen inte få det du vill först på en låååång tid om ens aldrig igen. Med det i minnet kan du nu önska barn. Äh jag är inte bitter haha! Man får ju göra i princip som man vill efter barnläggdags....om man själv orkar vara vaken vill säga..

1 kommentar:

Linus sa...

och vem fick gå och byta maten sist? jajemen!